Baza wiedzy

Budowanie renomy firmy – na co zwrócić uwagę?

Rozpoznawalność marki, zaufanie klientów i kontrahentów, mocna pozycja na rynku, perspektywa rozwoju… Bez wątpienia każdy przedsiębiorca marzy o tym, aby te cechy określały jego firmę. Aby tak się stało, każdy już na początku swojej działalności musi zacząć budować renomę marki. Jak wszystko co dotyczy biznesu, również budowanie dobrej pozycji firmy nie należy do zadań najłatwiejszych. Wymaga mnóstwa zaangażowania, zasobu wiedzy i doświadczenia oraz niemałej dozy cierpliwości.

Na pozycję ową wpływa wiele różnych czynników, których realizowanie krok po kroku pozwala osiągnąć zamierzony cel. Należą do nich zarówno kwestie podstawowe, takie jak trafna nazwa firmy, wysoka jakość oferowanych produktów i usług, jak również czynniki bardziej złożone. Wśród tych ostatnich wymienić trzeba przede wszystkim lojalność partnerów biznesowych oraz zaufanie klientów. Na szczególną uwagę zasługuje ponownie ostatni czynnik, a więc lojalność partnerów biznesowych. To właśnie ona ma największy wpływ na to, jak dana marka postrzegana jest w środowisku. Jak ją zbudować?

Zacznij od początku – postaw na lojalność!
Lojalność klientów biznesowych i renoma danej firmy to dwa pojęcia bardzo blisko ze sobą związane. Można powiedzieć, że przenikają się one wzajemnie i uzupełniają. Do budowania dobrego wizerunku przedsiębiorstwa lojalność kontrahentów jest niezbędna. Zaś z drugiej strony, dysponując dobrą renomą marki, dużo łatwiej pozyskać nowych partnerów w biznesie. Ta zależność sprawdza się w każdym rodzaju działalności. Dlatego tak ważne jest to, aby budowanie dobrego wizerunku firmy zacząć od samego początku i już od pierwszych chwil zadbać o jakość wzajemnej współpracy. Warto w tym celu korzystać ze sprawdzonych metod, które pomagają wzmocnić i pogłębić relacje z kontrahentami.

Do tych najskuteczniejszych z całą pewnością należą kompleksowe programy lojalnościowe przygotowane przez Sodexo – firmę, którą z całą odpowiedzialnością można nazwać światowym liderem w zakresie wsparcia biznesu. Kompleksowe programy lojalnościowe, dzięki swojej długofalowości oraz wyjątkowo atrakcyjnej formie, świetnie sprawdzają się w budowaniu lojalności. Zastosowanie w nich mocno rozbudowanych narzędzi komunikacji pozwala na wymianę informacji pomiędzy przedsiębiorcą, a uczestnikami całego przedsięwzięcia. Dzięki temu więź pomiędzy nimi zostaje pogłębiona i wzmocniona, a kontrahenci mają poczucie prawdziwego partnerstwa uwzględniającego ich oczekiwania.

Lojalność lepsza od reklamy
Niektórzy przedsiębiorcy wciąż jeszcze do budowania renomy własnych firm używają kampanii reklamowych. Jednak jak pokazują badania rynkowe oraz opinie specjalistów, na tej płaszczyźnie zdecydowanie bardziej sprawdza się wspomniana już kilkakrotnie lojalność. W dużej mierze wynika to z długiego czasu, w którym można czerpać z niej korzyści dla swojej działalności. Lojalność związana jest bowiem z wytworzeniem trwałych i silnych relacji, które motywują do dalszego działania. Co ważne, motywacja ta wynika z głębszych pobudek niż tylko chęć zysku.

Ten rodzaj motywacji, oprócz tego, że jest trwały, pozwala także na czerpanie korzyści z wytworzonej lojalności przez co długi czas. Dzięki temu każdy przedsiębiorca dbający o lojalność swoich kontrahentów może liczyć na owocną współpracę oraz pomoc z ich strony nawet po zakończeniu programu. Każdy, kto zajmuje się prowadzeniem własnej firmy, doskonale wie, jak bardzo jest to istotne i jak wiele zmienia w podejściu do prowadzonych działań i inwestycji.
W tym miejscu nie sposób nie wspomnieć o ekonomicznym aspekcie obydwu tych metod, tj. reklamy i programów lojalnościowych. Na tej płaszczyźnie bezapelacyjnie zwycięża lojalność. Kampanie reklamowe są bardzo drogie, a w dodatku efekty osiągane poprzez ich zastosowanie, najczęściej są zupełnie niewspółmierne do poniesionych kosztów. Tymczasem kompleksowe programy lojalnościowe firmy Sodexo są dużo tańszym rozwiązaniem. Przedsiębiorca płaci wyłącznie za wyniki przeprowadzonego przedsięwzięcia, sama jego obsługa natomiast jest zwolniona z opłat. Dzięki temu właściciele firm mogą bez zbędnych wydatków budować renomę swojej marki w sposób sprawdzony i bardzo skuteczny.