Baza wiedzy

Kupony premiowe i karty przedpłacone – uniwersalny sposób nagradzania w biznesie.

Nagroda to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w każdym sektorze biznesu. Jej znaczenie docenia każdy przedsiębiorca, któremu zależy na dobrych relacjach z partnerami biznesowymi oraz lojalnymi klientami. Wysoka skuteczność nagradzania wypływa z naturalnych skłonności człowieka do okazywania wdzięczności za okazane dobro. W tym znaczeniu nagroda odgrywa podwójną rolę. Z jednej strony wręczający ją przedsiębiorca ma szanse okazać wdzięczność swoim kontrahentom za pomoc i owocną współpracę, a z drugiej zachęcić ich do dalszego angażowania się we wspólne działania.

Pomimo tego, że mechanizm nagradzania wydaje się być prosty, w rzeczywistości jego zgłębienie niestety do łatwych nie należy. W dużej mierze wynika to z faktu, że aby nagradzanie umożliwiło zrealizowanie wszystkich założeń, powinno uwzględniać kilka istotnych czynników, które wpływają na odbiór wręczanej nagrody przez osobę obdarowaną. To właśnie od ich spełnienia zależy powodzenie nagradzania i rezultaty, jakie można z jego pomocą osiągnąć. W związku z tym wielu właścicieli firm wciąż poszukuje odpowiedzi na pytanie o to, czy istnieje jeden uniwersalny sposób na efektywne nagradzanie. Sposób, który sprawdzi się w każdej sytuacji. Okazuje się, że owszem i to niezwykle skuteczny.

Przemyślana nagroda
Przed rozpoczęciem poszukiwań najskuteczniejszych metod nagradzania, warto uświadomić sobie, na czym powinno ono polegać. Pierwszym z czynników uwzględniających wybranie odpowiedniej nagrody jest dobra znajomość osoby obdarowywanej. I bynajmniej nie dotyczy ona częstotliwości kontaktów, ale przede wszystkim ich jakości. Tak naprawdę można spotykać się z kimś codziennie i nic o nim nie wiedzieć. Tymczasem to właśnie dobra znajomość indywidualnych preferencji, upodobań i zainteresowań pozwala dopasować podarunek do konkretnej osoby. Jest to jeden z najważniejszych elementów nagradzania, który jest dla osoby obdarowywanej pewnym rodzajem informacji na temat zaangażowania darczyńcy w przygotowanie upominku. I to ona w dużej mierze wpływa na to, jaki skutek odniesie wręczana nagroda.

Kolejnym istotnym elementem nagradzania jest stopień jego atrakcyjności. Oprócz tego, że nagroda powinna być odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania osoby nagradzanej, musi być dla niej atrakcyjna i zaskakująca w pozytywny sposób. W tym względzie warto wybierać nowoczesne metody nagradzania i nagrody, które charakteryzuje duża atrakcyjność, które nie są wybierane przez wszystkich wokół. Dla przykładu wręczanie drobnych firmowych gadżetów związanych z działalnością danej firmy jako upominku dla kontrahenta, z którym podejmuje się rozmowy mające na celu rozwój współpracy, jest nie tylko pomysłem nie najlepszym, ale wręcz prostym sposobem na to, aby poczuł się on lekceważony. Nagroda tego typu przynosi efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego.
Nagroda dobra dla każdego

Bardzo łatwo można zauważyć, że spełnienie warunków dobrego nagradzania nie należy do łatwych zadań. Poszukiwanie odpowiednich metod gratyfikacji staje się tym trudniejsze, im większa liczba osób ma zostać obdarowana. Dlatego warto korzystać z uniwersalnych, a zarazem niezwykle skutecznych narzędzi nagradzania, takich jak na przykład kupony premiowe i karty przedpłacone proponowane przez firmę Sodexo. Ich wdrożenie jest niezwykle proste, a przy tym wyjątkowo ekonomiczne – niskie koszty logistyki, wielokrotne doładowania kart, a w przypadku kuponów premiowych – zwolnienie z podatku VAT.
Poza tym szeroka sieć punktów akceptacji, możliwość monitorowania zgromadzonych środków przy pomocy Internetu lub bankomatów oraz możliwość dowolnego sposobu i czasu realizacji kart i kuponów czynią je wyjątkowo atrakcyjną formą nagrody, która doskonale sprawdzi się w różnych sytuacjach. Ogromy zasób doświadczenia, jakim może poszczycić się firma Sodexo, pozwolił na przygotowanie tak wyjątkowych metod nagradzania, z których naprawdę warto skorzystać. Ich stosowanie to świetny sposób na podziękowanie za dotychczasową współpracę, zachęta do podtrzymania zaangażowania w nią, a jednocześnie bardzo skuteczna metoda pogłębiania i wzmacniania wzajemnych relacji.