Baza wiedzy

Lojalny partner w biznesie wart więcej niż reklama

Pomimo tego, że pomysłów na prowadzenie biznesu jest dokładnie tyle, ilu jest przedsiębiorców, wszystkie one mają jedną cechę wspólną i jeden cel - znalezienie jak najlepszej metody wsparcia działalności. To zupełnie zrozumiałe, bo przecież dążenie do poprawy osiąganych wyników, i związanego z nimi rozwoju firmy, jest marzeniem każdego jej właściciela.

Niestety wielu przedsiębiorców wciąż nie docenia ogromnej roli, jaką w realizacji tych celów odgrywa lojalność partnerów biznesowych. Tymczasem to ona pomaga zdobyć dla firmy wszystko to co najważniejsze, a więc stabilną pozycję na rynku, która pomaga wypracować większe zyski i stworzyć szansę na otwarcie na nowe obszary działalności. Nic więc dziwnego, że metody budowania lojalności kontrahentów skutecznie wypierają i zastępują wybieraną dotychczas przez niektórych przedsiębiorców reklamę. Jak pokazują badania rynkowe, ta tendencja jest jak najbardziej słuszna. Dlaczego?

Czym jest lojalność partnerów biznesowych?
Nie sposób porównywać ze sobą lojalności partnerów biznesowych i reklamy bez uświadomienia sobie, czym tak naprawdę jest owa lojalność i w jakich okolicznościach staje się ona wyjątkowo przydatna. Aby mówić o lojalności kontrahentów, trzeba dobrze zrozumieć, jaki rodzaj relacji ją określa. W przypadku współpracy opartej na lojalności, pobudki, jakie kierują działaniami i stopniem zaangażowania partnerów biznesowych, nie są związane wyłącznie z chęcią zysku czy też poprawą jakości wzajemnych kontaktów, ale płyną z głębokiego szacunku i zaufania.

Dzięki temu każda firma zyskuje lojalnych kontrahentów, a wraz z nimi dobrą renomę i pozycję na rynku. To z kolei stanowi rodzaj „wizytówki” informujący kolejnych potencjalnych kontrahentów, że wzorem poprzedników warto podjąć współpracę z danym przedsiębiorstwem. Tym samym lojalność stanowi jedną z najdoskonalszych form promocji. Poza tym relacje biznesowe oparte na lojalności są dużo trwalsze i związane ze wzajemną pomocą, nawet w bardzo trudnych sytuacjach. Tak silne wsparcie pozwala przedsiębiorcom na większe poczucie stabilności i pewności powodzenia nawet podczas stosowania innowacyjnych rozwiązań, które obarczone są ryzkiem inwestycyjnym.

Prosty sposób na lojalność
Przytoczone korzyści płynące z lojalności partnerów biznesowych jasno wskazują na to, że warto o nią walczyć, pomimo tego, że to trudne wyzwanie. Lojalność nie jest cechą daną raz na zawsze. Należy do grupy relacji, które trzeba przez cały czas pielęgnować. Sam proces jej zdobywania jest długotrwały. Wymaga nie tylko dużego zasobu wiedzy, ale także sporej dozy doświadczenia. Na szczęście, zamiast samodzielnie poszukiwać metod pozwalających na wypracowanie lojalności (niejednokrotnie na dość ryzykownej zasadzie prób i błędów), można skorzystać ze sprawdzonych sposobów przygotowanych przez prawdziwych specjalistów w tej dziedzinie, jak na przykład firma Sodexo.

Opracowane przez nią kompleksowe programy lojalnościowe są nie tylko bardzo skuteczne, ale też wyjątkowo korzystne dla samych przedsiębiorców, którzy ponoszą koszty związane wyłącznie z osiąganymi wynikami, a nie z samą obsługą programu. Dzięki swojej atrakcyjnej formie, kompleksowe programy lojalnościowe cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno korzystających z nich przedsiębiorców, jak i biorących w nich udział kontrahentów.

Zamiast reklamy postaw na lojalność!
Zestawiając ze sobą zalety lojalności i reklamy, bez trudu można zauważyć, która z metod jest dla biznesu bardziej wartościowa. Lojalność pozwala budować trwałe relacje, które zachowane są na długi czas. Z kolei założenia reklamy skupione są przede wszystkim na wzbudzeniu zainteresowania klienta i zachęceniu go do zakupu – niestety często jednorazowego… W ten sposób firma, która zainwestowała w kampanię reklamową, może liczyć jedynie na chwilowy wzrost sprzedaży, choć trzeba zaznaczyć, że i to nie zawsze udaje się wypracować.

Sytuacja ta jest ściśle związana z mało skutecznymi narzędziami wykorzystywanymi w kampaniach. Ogromna ich ilość sprawia, że wielu klientów mocno uprzedza się do tego typu formy przekazu informacji o produkcie. W rezultacie reklama przynosi skutek zupełnie odwrotny od zamierzonego. Korzystanie z reklamy jako metody na poprawę działalności jest mało korzystne dla przedsiębiorców także pod względem finansowym.

Inwestycja w kampanię jest nie tylko duża, ale niezwykle ryzykowna. Bardzo często jej koszty są zupełnie nieadekwatne do osiąganych rezultatów. Warto więc dobrze przemyśleć swój wybór. Szansa na długotrwałe i sprawdzone efekty, wypracowane dzięki lojalności i wsparciu partnerów biznesowych, czy inwestycja objęta ryzykiem? Decyzja wydaje się być prosta…