Baza wiedzy

Sekrety skutecznego mailingu

Istnieje wiele sposobów na komunikowanie się z Partnerami, Kontrahentami i Uczestnikami programów lojalnościowych. Jednym z nich jest wysyłanie regularnych i ciekawych mailingów. Jak robić to właściwie? Jest kilka zasad, które warto przestrzegać, by osiągnąć sukces.

Nadawca i odbiorca
Właściwie wysłana wiadomość mailowa powinna mieć odpowiedniego nadawcę. Brzmi banalnie, ale sporo osób nie dba o to, z jakiego adresu mailowego wysyła wiadomość. A z perspektywy odbiorcy niemałe znaczenie ma odpowiedni, firmowy adres mailowy nadawcy. Warto też pamiętać, by nie wpisywać wszystkich adresów odbiorców w wiadomości, tylko je ukryć. Przede wszystkim ze względu na ochronę danych osobowych, ale także na prywatność naszych odbiorców i nasz profesjonalizm.

Temat i nagłówek
Pierwsze, co przykuwa uwagę odbiorcy wiadomości mailowej, to jej temat. Im bardziej będzie zaskakujący, ciekawy i wzbudzający zainteresowanie, tym lepiej. Podobnie jak nagłówek. Jeśli odbiorca otworzy maila, już w nagłówku powinien się dowiedzieć o korzyściach płynących z jego przeczytania. Nagłówek musi podtrzymać lub dodatkowo rozbudzić zainteresowanie wywołane chwilę wcześniej intrygującym tematem. Nie może być to jednak fragment pozbawiony konkretów, zwłaszcza jeśli chcemy, by odbiorca przeczytał całą wiadomość.

Treść
Konkretna, niezbyt długa i interesująca – taka powinna być treść naszego mailingu. Trzeba założyć, że nasz odbiorca nie ma zbyt wiele czasu i jeśli zdecydował się na przeczytanie naszego maila, musi mu się to opłacić. Dlatego właśnie informacja nie może być zbyt długa i powinna zawierać konkretne benefity. Musi być też interesująca dla odbiorcy – kopiowanie informacji ze strony internetowej firmy jest sporym błędem. Z dużym prawdopodobieństwem możemy założyć, że odbiorca już zna zawarte tam treści i oczekuje czegoś więcej.
Wyraźmy też wprost, czego oczekujemy po odbiorcy naszego maila. Czy chcemy, by skorzystał z nowej promocji, sprawdził zmiany na naszej stronie internetowej czy zainteresował się nowymi nagrodami w programie lojalnościowym. Taki komunikat powinien być krótki, wyraźny i nie może pozostawiać żadnych wątpliwości.
Grafika

Odbiorcy kupują oczami. To właśnie odpowiednią szatą graficzną można skutecznie przyciągnąć uwagę. Dobrze dobrane zdjęcie produktu czy właściwie dobrana czcionka to część elementów składowych sukcesu. Możesz przygotować grafikę swoich mailingów samodzielnie lub skorzystać z gotowych szablonów oferowanych przez Sodexo. W ten sposób oszczędzisz nie tylko czas, ale i pieniądze!

Podpis
Wydaje się to oczywiste, ale jest to element, o którym najłatwiej zapomnieć. Firmowa stopka powinna znaleźć się na końcu każdej mailingowej korespondencji. Tylko w ten sposób zachowamy pełen profesjonalizm. Jeśli nie chcesz tracić czasu na pamiętanie o mailingu, Sodexo może go wysyłać za Ciebie. Oczywiście według wszelkich zasad skutecznego marketingu mailowego!