Skuteczne Programy handlowe

Budowanie relacji z partnerami biznesowymi.

Największym wyzwaniem programów handlowych
B2B jest, by kontrahenci czuli się wyróżnieni oraz
zechcieli wziąć udział w programie. W przeciwieństwie
do konsumentów, kontrahenci przystępując do akcji,
nie kierują się jedynie dobrą opinią o produkcie
i nie mają zwykle czasu na czynności niezwiązane
z ich obowiązkami. Dlatego stawiamy na komunikację
jasną i precyzyjną oraz projekty nie wymagające
zbyt dużego zaangażowania.

Komunikacja

W przypadku programów handlowych, korzyści do osiągnięcia są znacznie ważniejsze niż atrakcyjna komunikacja promocji.

W przeciwieństwie do sektora B2C, kontrahenci oczekują prostego mechanizmu akcji, który nie będzie ich zbytnio angażował.

Ponieważ grupa docelowa jest znacznie mniejsza niż w przypadku konsumentów, kontrahenci muszą poczuć się wyjątkowi i wyróżnieni by zechcieli wziąć udział w projekcie. 

Największym powodzeniem cieszą się programy punktowe (handlowe) polegające na nagradzaniu za każde zrealizowane zamówienie.

Dobór nagród

Nie warto oszczędzać na nagrodach - największą popularnością wśród gratyfikacji cieszą się nagrody rzeczowe, kupony premiowe oraz karty premiowe, które dają swobodę wyboru nagrody.

Dobrze dobrane nagrody w katalogu, wpływają na silne związanie uczestnika z marką, budują pozytywne emocje, tworzą trwałe wspomnienia i skojarzenia. 

Bardzo istotna jest adekwatność i atrakcyjność nagród do włożonego przez uczestnika wysiłku – koszulka z logo lub firmowa smycz jako gratyfikacja za zbieranie przez cały rok punktów, nie są zachęcające.

Nagradzanie mniejszej ilości osób bardziej wartościowymi prezentami, może być lepszym rozwiązaniem niż nagradzanie jak największej liczby uczestników nagrodami o stosunkowo niskiej wartości.

Doświadczenie

1

Długofalowe
programy lojalnościowe

2

Działania w segmencie B2B
na rzecz umacniania marki i jej wizerunku

3

Zapewnianie programów dystrybutorom,
instalatorom lub hurtownikom

4

Budowanie sieci
dystrybucji w FMCG

5

Objęcie wsparciem sprzedaży
kanału HoReCa

6

Budowanie pozycji na rynku
dzięki wzrostowi lojalności
detalistów

7

Jednoczesna motywacja
wielu grup docelowych

(wliczając pracowników,
kanały dystrybucji
i wiele innych)