Programy
Konsumenckie

Pozyskiwanie nowych konsumentów
i budowanie lojalności wśród obecnych.

Przy tak dużej liczbie uczestników, jaką mamy 
w przypadku programów konsumenckich,
trudno zaspokoić potrzeby każdego uczestnika.
Dzięki platformie on-line, która na bieżąco gromadzi
i analizuje szereg danych o uczestnikach i ich zwyczajach
zakupowych, pomożemy Ci rozpoznać indywidualne
oczekiwania i stworzyć dopasowany program.
Zajmiemy się także kreacją materiałów promocyjnych
do radia, telewizji, internetu, prasy czy outdooru.

Komunikacja

W segmencie B2C podstawą budowania przywiązania do marki
emocje, a wytworzona więź z konsumentem, może przełożyć
się na rekomendacje.

Nowy typ klienta - prosument - dobrze zna swoje potrzeby,
jest wymagający i świadomy marketingowych sztuczek.

Prosument biegle porusza się w sieci, dlatego dobrym pomysłem
są programy oparte na kanałach interaktywnych oraz kreatywne
konkursy, wymagające od uczestników dodatkowego wysiłku
i oferujące intrygującą zabawę. 

Wyróżnienie i otwartość na dialog z uczestnikiem, 
powinny być widoczne od formy zaproszenia, czy katalogu
nagród, aż po sposób komunikacji - nie tylko przez media, 
ale także bezpośrednio poprzez e-mail, SMS-y
czy personalizowane konto w programie.

Aktywna postawa prosumenta przekształcić go w ambasadora
marki
, jeśli przeniesiemy relację z nim z obszaru kupno-sprzedaż
na partnerstwo i współpracę.

Konsumenci obawiają się nadużywania ich danych,
dlatego organizator nie powinien zalewać ich szeregiem
wiadomości handlowych, które mogą nadszarpnąć ich zaufanie.

Warto jednak pomyśleć o pretekstach do kontaktu np. życzeniach 
okolicznościowych, by podtrzymywać regularny kontakt.
Tego typu inicjatywy nie są inwazyjne, a budują pozytywny 
wizerunek organizatora. 

Dobór nagród

Konsumenci nie przystępują już do akcji programów lojalnościowych wyłącznie
pod wpływem impulsu - stają się ostrożniejsi i biorą pod uwagę również benefity finansowe.

Organizator akcji musi więc włożyć więcej wysiłku w zdobycie uwagi potencjalnego
beneficjenta i zachęcenie go do wzięcia udziału w projekcie atrakcyjnymi nagrodami.

Dzięki systemowi do zarządzania online, mamy możliwość gromadzenia szeregu danych
o zwyczajach zakupowych uczestników, a następnie znając ich potrzeby możemy
je wykorzystać w działaniach marketingowych czy do aktualizowania katalogu nagród.

Rozbudowany katalog atrakcyjnych nagród uzupełniany na bieżąco, 
buduje poczucie wyjątkowości i indywidualizmu wśród konsumentów. 

Doświadczenie

Autor: Magdalena Pawłowska - Kierownik ds. PR marek Dr Irena Eris i Pharmaceris, Kierownik Projektu Holistic Club dla marki Dr Irena Eris, 
opartej na 3 filarach: luksusowych kosmetykach pielęgnacyjnych i do makijażu, Kosmetycznych Instytutach i Hotelach SPA

W lutym 2014 roku marka Dr Irena Eris wystartowała z własnym programem
lojalnościowym kierowanym do konsumentów - „HOLISTIC CLUB”, który realizujemy
we współpracy z Sodexo Benefits and Rewards Services. 


Mechanizm programu zakłada nagradzanie uczestników punktami za korzystanie z usług Kosmetycznych Instytutów oraz Hoteli SPA zarządzanych przez firmę oraz za zakup produktów kosmetycznych. Następnie punkty są wymieniane na nagrody, wybierane przez uczestników z katalogu przygotowanego specjalnie na potrzeby akcji. Wśród upominków znajdują się wybrane produktyi usługi oferowane wyłącznie w ramach marki Dr Irena Eris, takie jak: vouchery rabatowe, kosmetyki, produkty SPA z logo marki.

Zdajemy sobie sprawę, że program lojalnościowy to ciągły proces doskonalenia, dlatego z jednej strony regularnie staramysię zapewniać naszym Klubowiczom nowe atrakcje, ale też nie zapominamy o ciągłym zachęcaniu nowych uczestników do wzięcia udziału w akcji. Między innymi w tym celu stale wzbogacamy katalog nagród o produkty z najnowszych kolekcji czy z linii limitowanych oraz organizujemy ciekawe aktywności tylko dla Klubowiczów, w których można zdobyć kosmetyki i upominki z limitowanych kolekcji. Dodatkowo wspólnie z Klubowiczami celebrujemy różne okazje proponując dodatkowe aktywności np. warsztaty. Pamiętamy także o urodzinach Klubowiczów.
Ponadto stale dbamy o to, aby uczestnicy czuli się uprzywilejowani i wyróżnieni – w ubiegłym roku latem - Klubowicze mogliskorzystać z wyjątkowych promocji cenowych przy rezerwacji pokoi w Hotelach SPA Dr Irena Eris.

Oczywiście same nagrody to nie wszystko, na bieżąco weryfikujemy poziom zaangażowania uczestników, ich aktywność i czas spędzany na stronie, urządzenia z których się logują, statystyki dotyczące płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Te dane pozwalają nam lepiej zarządzać samym programem, jego komunikacją , a także planować dalsze działania i dopasowywać program do wymagań Klubowiczów, którzy często dzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami w zakładce KONTAKT. Bardzo doceniamy informacje pozyskane w ten sposób, które często są inspirujące, ale i motywujące nas do dalszego działania.

Wysiłek się opłaca. Od startu do programu przystąpiło już ponad 20 000 Klubowiczów. Z katalogu STREFA PREZENTÓW zamówionych zostało dotychczas ponad 7 000 nagród. Ogromnym wyróżnieniem dla naszego programu jest także tytuł „Najlepszego nowego programu lojalnościowego B2C wprowadzonego w 2014 roku” przyznany w plebiscycie Loyalty Awards 2014. 

Agnieszka Durajczyk Kierownik Marketingu firmy Onninen Sp. z o.o.

Po ponad ośmiu latach samodzielnego prowadzenia programu zdecydowaliśmy się
na wsparcie zewnętrznego dostawcy, którego wiedza i doświadczenie pozwoliły nam
na poszerzenie dotychczasowej grupy uczestników i ich aktywizację.


Naszym głównym celem było usprawnienie całego projektu poprzez zastosowanie odpowiedniego systemu informatycznego, a co za tym idzie zaoferowanie uczestnikom rozbudowanego katalogu nagród, który umożliwia wybór upominku najbardziej dostosowanego do ich potrzeb. Bez wątpienia wdrożenie platformy online, sprawiło, że prowadzenie akcji jest proste i nie wymaga zaangażowania dużej liczby pracowników, a dostęp do aktualnych danych pozwala nam na bieżącą kontrolę osiąganych efektów.